Μαθησιακές Δυσκολίες

Από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού το παιδί μπορεί να εμφανίσει ενδείξεις κάποιας μορφής μαθησιακής δυσκολίας (Μ.Δ.). Η έγκαιρη αντιμετώπιση δίνει στο παιδί τη δυνατότητα να προσαρμόσει τον τρόπο σκέψης του με τις απαιτήσεις του εκπαιδευτικού συστήματος μιας και στην Ελλάδα δεν υπάρχει η απαραίτητη υποδομή και η ευαισθησία για τη δημιουργία διαφορετικού προγράμματος σπουδών.

Για ένα παιδί με Μ.Δ. θα πρέπει να συνεργαστούν αρμονικά όλοι οι εμπλεκόμενοι επιστήμονες (Καθηγητές, Λογοθεραπευτές, Ειδικοί Παιδαγωγοί). Η δουλειά του εξειδικευμένου Φιλόλογου είναι να δώσει όλα εκείνα τα γνωστικά εφόδια ανάλογα με το είδος και το μέγεθος του προβλήματος, ώστε ο μαθητής να διεκδικήσει ισάξια τις δυνατότητές του μέχρι και την εισαγωγή του σε οποιαδήποτε επιθυμητή Σχολή.

Ο λόγος που μας κάνει να αναφερόμαστε ειδικά σε αυτά τα παιδιά, δεν είναι ότι έχουν κάποιο σοβαρό πρόβλημα, αλλά διότι το παρόν εκπαιδευτικό σύστημα έχει δομηθεί για να εξυπηρετεί τον συμβατικό τρόπο σκέψης και όχι τον ιδιαίτερο, διαφορετικό αλλά όχι ασθενή τρόπο σκέψης των παιδιών με Μ.Δ.. Πολλά εξαιρετικά "μυαλά" χάθηκαν εξ αιτίας της μη κατανόησης του διαφορετικού τρόπου σκέψης τους καθώς και της έλλειψης γνώσης για την ανάγκη προσαρμοσμένης διδασκαλίας. Η προσαρμοσμένη διδασκαλία σε συνδυασμό με την σωστή λογοθεραπεία μπορεί να εξασφαλίσει στον μαθητή να ξεδιπλώσει τις δεξιότητες και ικανότητές του.



html

Designed By OddThemes | Distributed By Blogger Templates